שלום
שמי אלי גרון, ואני עוסק זה מספר שנים בשידורי וידאו ברשת האינטרנט.
ברצוני לשתף אתכם בנסיוני ובתחזיותי בנוגע לכיוון אליו לדעתי צועד האינטרנט בחמש השנים הבאות.
אין כוונתי לעוד המצאה כזו או אחרת בתחום הטלפוניה, או איזה סטרט-אפ מבריק. למרות שכאלה צצים חדשים לבקרים. ומביאים ברכה גדולה לאנשות בעמלם.
אלא כוונתי לאמר (לעניות דעתי) שלא נחזה בחמש השנים הבאות (לפחות)באיזו פריצת דרך טכנולוגית מדהימה כדוגמת גוגל, או כדוגמת מהפכת מיקרוסופט בעולם.
אלא בהתקדמות הדרגתית של פיתוח הטכנולוגיה הקיימת. שתשפיע באופן ישיר ועקיף על חיי האדם "הפשוט", האזרח מהשורה באופן ניכר.
מצב זה דומה בחקלאות למצב בו נתון השדה לאחר הגשם הראשון, החריש הבא בעקבותיו, תיכוח הקרקע והכנת הערוגות לזריעה.
האדמה הקשה כאבן כבר רוכחה, אווררה. אך עדיין אין יבול שניתן לקצור בשנית.
כאן מתחילה עבודת הזריעה והשתילה. שחלק ממנה כבר צמח ברחבי האינטרנט ועולם התכנות. אלא שעכשיו אנו נכנסים "לעונה הבאה". עוד עונה של זריעה ושתילה. אלא שבניגוד לחקלאות, היא נעשית על גבי היבולים הקודמים, ולא מעט בזכותם.
דוגמא
נניח שאתה סטודנט הלומד בתל-אביב וגר בחולון או בהרצליה (שלא להגיד רחוק יותר) אתה צריך להגיע לכיתה בזמן, אחרי שעברת נסיעה של קרוב לשעה ולא מצאת חניה , או אתה משלם למגרש חניה (חוץ מהוצאות הדלק והרכב) הגעת לכיתה כבר עיף עכשיו צריך להתחיל את היום. שלא לדבר אם אתה לומד בלימודי ערב. או מהלימודים רץ ישר לעבודה או לילדים. בקיצור - עד היום החיים של הסטודנטים לא היו קלים.
אולם משהגיח האינטרנט לתוך חיינו, היתה רווחה קימעה לנפש הסטודנט העיפה.
הסטודנטים יכלו להתרשם ולהרשם ללימודים דרך אתר מוסד הלימודים בו הם חפצים. לקרוא מאמרים, לשלוח מיילים. ועוד שאר שירותים שאתרי המכללות מיהרו לספק לנו.
אולם את הלימודים עצמם, הסטודנטים ברוב הכמעט מוחלט של המקרים נאלצו ללמוד במקום ובזמן שקבע עבורם מנהל המכללה או האוניברסיטה.
האינטרנט נשאר ככלי משני, כמסייע ללימודים. אך לא כזה שמעביר את החומר לסטודנט היושב בביתו, בלי כל הדרך ללימודים שתארתי למעלה. ולומד בזמן שנוח לו.
אומנם נכון הדבר . נבנו כמה מערכות טובות מאוד של לימודים מרחוק באמצעות האינטרנט. אך הם לא תפסו תאוצה מספיקה בארץ. ואף בעולם הם רחוקים מלהגיע להיקף ולעוצמה שהם מסוגלים להגיע אליה.
מספר סיבות לכך ולא אמנה כאן את כולם. אולם כבר עכשיו ברור שהכיוון של האינטרנט בנושא הלימודים המקוונים. הוא אחד הנושאים החמים ברשת, שילך והתפשט כאש בשדה קוצים בחמש השנים הבאות.
אחת הסיבות המרכזיות לדעתי לכך שמכללות (ככלל) לא עברו ללמד בוידאו דרך האינטרנט, היא הסיבה שצילום שיעורים, עריכתם, הוצאת קובץ אודיו להורדה לנוחיות הסטודנטים, העלאה לאתר, וכ"ו. דורש ידע טכנולוגי מקצועי גם בתחום האינטרנט, וגם בתחום הצילום. ומכללות ככלל לא ערוכות לכך עדיין. וכנראה גם לא יהיו ערוכות לכך בעתיד. אלא אם כן הם מכללות למחשבים.
על כן אני צופה כי בחמש השנים הבאות יקום ענף נוסף בתחום האינטרנט. (אחרי ענף קידום האתרים הצובר לו תאוצה) שיעסוק בצילום שיעורים והרצאות במכללות ואוניברסטאות והעלאתם לאתרי מוסדות הלימוד השונים.
מוסדות הלימוד להערכתי יעדיפו גורם חיצוני שיעסוק בכך משני סיבות
האחת : הידע הטכנולוגי הנדרש שאותו כבר הזכרתי.
השני : מחיר עלות החזקת איש טכנולוגי במשרה מלאה, או אף בחצי משרה (תלוי בכמות השיעורים המצולמים) יעלה תמיד יותר מאשר קבלן חיצוני שמשלמים לו ע"פ מספר השיעורים המצולמים. ולא תשלום חודשי כולל (בן אם צולמו השיעורים, ובן אם לא.)
אם נוסיף לכך את הידע המקצועי שיספק קבלן צילום זה, שזה הוא עיקר עיסוקו
הרי שיש לכם את כל הסיבות מדוע מוסדות לימודים יעדיפו גורם חיצוני לפרויקט זה . שימנף את מוסד הלימודים שלהם. ויקל מאוד על חיי הסטודנטים.
כך שאם הערכתי נכונה תחום רחב ורב עניין עומד לתפוס את מקומו על גבי דפי האינטרנט בחמש השנים הבאות.
תחום שהגם שהוקמו בו פרויקטים שונים ומוצלחים, עדיין הוא בראשית דרכו.
אני מאמין כי עוד רבות יקדח "הראש היהודי" עד שנרשם, נשלם, ונלמד דרך האינטרנט בכל מוסד לימודים.
אך כבר עכשיו ברור שהרבה סטארט-אפים בדרך והשמים הם הגבול
אלי גרון
מנהל שיעורנט
www.shiurnet.co.il
שמי אלי גרון, ואני עוסק זה מספר שנים בשידורי וידאו ברשת האינטרנט.
ברצוני לשתף אתכם בנסיוני ובתחזיותי בנוגע לכיוון אליו לדעתי צועד האינטרנט בחמש השנים הבאות.
אין כוונתי לעוד המצאה כזו או אחרת בתחום הטלפוניה, או איזה סטרט-אפ מבריק. למרות שכאלה צצים חדשים לבקרים. ומביאים ברכה גדולה לאנשות בעמלם.
אלא כוונתי לאמר (לעניות דעתי) שלא נחזה בחמש השנים הבאות (לפחות)באיזו פריצת דרך טכנולוגית מדהימה כדוגמת גוגל, או כדוגמת מהפכת מיקרוסופט בעולם.
אלא בהתקדמות הדרגתית של פיתוח הטכנולוגיה הקיימת. שתשפיע באופן ישיר ועקיף על חיי האדם "הפשוט", האזרח מהשורה באופן ניכר.
מצב זה דומה בחקלאות למצב בו נתון השדה לאחר הגשם הראשון, החריש הבא בעקבותיו, תיכוח הקרקע והכנת הערוגות לזריעה.
האדמה הקשה כאבן כבר רוכחה, אווררה. אך עדיין אין יבול שניתן לקצור בשנית.
כאן מתחילה עבודת הזריעה והשתילה. שחלק ממנה כבר צמח ברחבי האינטרנט ועולם התכנות. אלא שעכשיו אנו נכנסים "לעונה הבאה". עוד עונה של זריעה ושתילה. אלא שבניגוד לחקלאות, היא נעשית על גבי היבולים הקודמים, ולא מעט בזכותם.
דוגמא
נניח שאתה סטודנט הלומד בתל-אביב וגר בחולון או בהרצליה (שלא להגיד רחוק יותר) אתה צריך להגיע לכיתה בזמן, אחרי שעברת נסיעה של קרוב לשעה ולא מצאת חניה , או אתה משלם למגרש חניה (חוץ מהוצאות הדלק והרכב) הגעת לכיתה כבר עיף עכשיו צריך להתחיל את היום. שלא לדבר אם אתה לומד בלימודי ערב. או מהלימודים רץ ישר לעבודה או לילדים. בקיצור - עד היום החיים של הסטודנטים לא היו קלים.
אולם משהגיח האינטרנט לתוך חיינו, היתה רווחה קימעה לנפש הסטודנט העיפה.
הסטודנטים יכלו להתרשם ולהרשם ללימודים דרך אתר מוסד הלימודים בו הם חפצים. לקרוא מאמרים, לשלוח מיילים. ועוד שאר שירותים שאתרי המכללות מיהרו לספק לנו.
אולם את הלימודים עצמם, הסטודנטים ברוב הכמעט מוחלט של המקרים נאלצו ללמוד במקום ובזמן שקבע עבורם מנהל המכללה או האוניברסיטה.
האינטרנט נשאר ככלי משני, כמסייע ללימודים. אך לא כזה שמעביר את החומר לסטודנט היושב בביתו, בלי כל הדרך ללימודים שתארתי למעלה. ולומד בזמן שנוח לו.
אומנם נכון הדבר . נבנו כמה מערכות טובות מאוד של לימודים מרחוק באמצעות האינטרנט. אך הם לא תפסו תאוצה מספיקה בארץ. ואף בעולם הם רחוקים מלהגיע להיקף ולעוצמה שהם מסוגלים להגיע אליה.
מספר סיבות לכך ולא אמנה כאן את כולם. אולם כבר עכשיו ברור שהכיוון של האינטרנט בנושא הלימודים המקוונים. הוא אחד הנושאים החמים ברשת, שילך והתפשט כאש בשדה קוצים בחמש השנים הבאות.
אחת הסיבות המרכזיות לדעתי לכך שמכללות (ככלל) לא עברו ללמד בוידאו דרך האינטרנט, היא הסיבה שצילום שיעורים, עריכתם, הוצאת קובץ אודיו להורדה לנוחיות הסטודנטים, העלאה לאתר, וכ"ו. דורש ידע טכנולוגי מקצועי גם בתחום האינטרנט, וגם בתחום הצילום. ומכללות ככלל לא ערוכות לכך עדיין. וכנראה גם לא יהיו ערוכות לכך בעתיד. אלא אם כן הם מכללות למחשבים.
על כן אני צופה כי בחמש השנים הבאות יקום ענף נוסף בתחום האינטרנט. (אחרי ענף קידום האתרים הצובר לו תאוצה) שיעסוק בצילום שיעורים והרצאות במכללות ואוניברסטאות והעלאתם לאתרי מוסדות הלימוד השונים.
מוסדות הלימוד להערכתי יעדיפו גורם חיצוני שיעסוק בכך משני סיבות
האחת : הידע הטכנולוגי הנדרש שאותו כבר הזכרתי.
השני : מחיר עלות החזקת איש טכנולוגי במשרה מלאה, או אף בחצי משרה (תלוי בכמות השיעורים המצולמים) יעלה תמיד יותר מאשר קבלן חיצוני שמשלמים לו ע"פ מספר השיעורים המצולמים. ולא תשלום חודשי כולל (בן אם צולמו השיעורים, ובן אם לא.)
אם נוסיף לכך את הידע המקצועי שיספק קבלן צילום זה, שזה הוא עיקר עיסוקו
הרי שיש לכם את כל הסיבות מדוע מוסדות לימודים יעדיפו גורם חיצוני לפרויקט זה . שימנף את מוסד הלימודים שלהם. ויקל מאוד על חיי הסטודנטים.
כך שאם הערכתי נכונה תחום רחב ורב עניין עומד לתפוס את מקומו על גבי דפי האינטרנט בחמש השנים הבאות.
תחום שהגם שהוקמו בו פרויקטים שונים ומוצלחים, עדיין הוא בראשית דרכו.
אני מאמין כי עוד רבות יקדח "הראש היהודי" עד שנרשם, נשלם, ונלמד דרך האינטרנט בכל מוסד לימודים.
אך כבר עכשיו ברור שהרבה סטארט-אפים בדרך והשמים הם הגבול
אלי גרון
מנהל שיעורנט
www.shiurnet.co.il
אלי גרון מנהל שיעורנט - המובילים בהקמת מכללה וירטואלית באינטרנט
http://www.shiurnet.co.il
http://www.shiurnet.co.il